Wie zijn wij

Locatie:

Mgr. Wilmerstraat 22 A

5281 JT  Boxtel

Contact:

info@tripadert.nl

Pauline: 06-23845453

Petra: 06-22136251

Even voorstellen

Ik ben Pauline Smulders, geboren in 1985 en woonachtig in Schijndel. Vanaf 1 oktober 2015 werk ik samen met Petra Jaspers en zijn wij samen Tripade RT gestart. Hier geven wij kinderen uit het basisonderwijs Remedial Teaching. Kinderen verder helpen binnen de eigen ontwikkeling vind ik erg belangrijk en is iets wat me altijd heeft aangesproken. Ik vind het erg belangrijk om hierbij te kijken naar wat het kind kan, hierbij aan te sluiten en te leren vanuit successen. Kinderen zelfvertrouwen geven en het plezier in leren vergroten zijn belangrijke sleutels in het leerproces.


Achtergrond

Na het behalen van mijn diploma leerkracht basisonderwijs in 2008 ben ik als groepsleerkracht gaan werken op basisschool de Beemd in Schijndel. Al snel merkte ik dat ik meer wilde leren over de cognitieve ontwikkeling van kinderen. Daarom ben ik in 2011 begonnen met de Master Special Educational Needs aan de Fontys Hogeschool te ’s-Hertogenbosch, waar ik de richting ‘leren’ heb gevolgd. Binnen deze richting heb ik veel geleerd over de reken-, taal-, lees- en spellingontwikkeling in het basisonderwijs. Gedurende deze opleiding heb ik me gerealiseerd dat ik meer wilde dan alleen lesgeven. Ik wil ieder individueel kind kunnen helpen, iets waar je als groepsleerkracht niet altijd gelegenheid voor hebt. Daarom heb ik in juli 2013 naast mijn baan op basisschool de Beemd, Pauline Smulders RT opgericht. Door de combinatie van deze twee banen kan ik mijn beide passies uitoefenen: werken met een groep kinderen en werken aan een goede groepssfeer, maar ook het individuele kind geven wat het nodig heeft.

Inmiddels is Pauline Smulders RT samen met Petra Jaspers over gegaan in Tripade RT.

Even voorstellen

Ik heet Petra Jaspers, ben geboren in 1981 en woon in Boxtel samen met mijn man en zoontje van 2 jaar.  Sinds 1 oktober 2015 ben ik gestart bij Tripade RT waar ik, samen met Pauline Smulders, kinderen uit het basisonderwijs RT wil bieden. In de begeleiding van leerlingen werk ik altijd vanuit het positieve. Mijn betrokkenheid en aandacht voor kinderen is iets vanzelfsprekends. Mijn focus ligt op wat een kind al kan en wat het kind nodig heeft om zich op het gebied van leren verder te ontwikkelen. Ieder kind is anders. Het is voor mij steeds weer een uitdaging om juist die benadering of werkwijze te vinden die uw kind weer op gang helpt, het leerproces weer in gang zet en waardoor uw kind opnieuw plezier beleeft bij het leren.


Achtergrond

Na mijn studie ontwikkelingspsychologie ben ik tot 2011 werkzaam geweest aan de universiteit Maastricht. Daar deed ik wetenschappelijk onderzoek naar prikkelverwerkingsstoornissen bij jonge kinderen met autisme. Ook gaf ik les aan studenten. In 2010 ben ik als psycholoog gestart bij Focaal, centrum voor autisme spectrum stoornissen in Roermond. Hier kwam ik in contact met leerlingen met leerproblematiek en merkte ik hoe belangrijk een goede afstemming en samenwerking tussen kind, ouders en de school is in de begeleiding van kinderen. Steeds meer groeide de wens om mij meer te specialiseren op het gebied van leerproblematiek en te werken te midden van de cirkel kind, ouder en school.  In 2013 ben ik gestart met de Master Special Educational Needs. Sinds 2014 werk ik als dyslexiebehandelaar in de regio Tilburg (Marant). Daarnaast ben ik werkzaam bij HSB Boxtel, waar ik leerlingen uit het voortgezet onderwijs RT begeleiding bied op het gebied van dyslexie en leren-leren.